que fem
Què fem? >> Escola Verda

SETMANA VERDA

La setmana verda és una setmana on tots els tallers i les activitats que es duen a terme són de contingut medi ambiental. Durant aquella setmana prenem més consciència que mai, del necessari que és tenir cura del planeta. Per mitjà de contes, fires de l'intercanvi, tallers d'animalons, tallers de reciclatge, plantades, vídeos, dramatitzacions... procurem sensibilitzar-nos per cuidar el millor possible el nostre entorn.

Cada setmana verda s'informa amb un horari a les famílies per mitjà de la carpeta del Saps què, així podeu saber quins tallers fa cada dia el vostre fill/a.

plantada_altem_nuevo

SETMANA VERDA 2012- 2013

(Recordeu per visualitzar més fotografies cliqueu damunt les imatges que trobeu)

Aquest any la setmana verda s'ha centrat especialment en el bosc, el centre d'interès del curs. Ara us farem cinc cèntims del que vàrem realitzar.

Tot va començar amb una presentació, en la qual es va fer una explicació del que es faria durant la setmana verda. Es van formar grups amb alumnes dels diferents cursos de primària (1r, 2n, 3r i 4t), en el qual cada grup portava una medalla amb el dibuix d'una fulla d'un arbre concret. I durant la setmana van realitzar diferents activitats, tallers, bicicletades, murals de diferents animals, etc. Cal dir que els alumnes d'educació infantil van fer la bicicleta, van explicar contes i presentacions del bosc durant la setmana també.

TALLERS                                             BICICLETADA                                    FEM MURALS!

I finalment, tota l'escola va fer una cloenda de la setmana verda, en la qual tots els grups van plantar un arbre per l'escola. A més, es va fer l'entrega dels premis del concurs de fotografia (categoria d'adults i d'infants).

SETMANA VERDA 2011-2012

Aquest any la setmana verda s'ha centrat especialment en el reciclatge, l'hort, la bassa, el compostatge, lipdub de la cançó "Si triem junts" d'en Pitu Tries... Ara us farem cinc cèntims del que vàrem realitzar.

Tot va començar amb la presentació del reciclatge d'en Pitu Tries, en la qual explicava un conte preciós per potenciar la importància del reciclatge en el medi i descobrir les conseqüències que poden arribar en el cas de no fer-ho.

I per la tarda, gravació del lipdub de la cançó "Si triem junts" amb els protagonistes del Carme Guasch i Darné.

lipdub_escola

Cliqueu damunt la imatge i anireu directament al youtube per veure el Lipdub dels vostres fill/es.

Al llarg de la setmana els alumnes d'infantil i primària varen realitzar un circuit amb bicicleta pel pati de l'escola. Cal tenir en compte que és millor anar a peu, en bicicleta... per no contaminar el medi ambient.

P3                                    1r                                      2n

3r

Vàrem pujar a un inflable del reciclatge per acabar de practicar en aquest tema d'una forma molt divertida.

P3 a l'inflable                       P4 a l'inflable                       P5 a l'inflable

1r a l'inflable                          2n a l'inflable                 3r a l'inflable

Es van fer diferents tallers: paper reciclat, compostatge, saquets d'olors, arreglar la bassa, cortines amb retalls de roba, etc.

Paper reciclat a P3                        Compostatge a P5               Saquets d'olors a P5

Què hem de fer per conservar una serp a dins d'un pot?

els alumnes de tercer ho varen descobrir.

Fem cortines amb retalls de roba                                   Arreglem la bassa (3R)

(3r)

Els diferents grups van anar a l'hort a plantar: girasols, blat, enciams, alls...

I tot va acabar... amb una excursió al riu Manol.

SETMANA VERDA 2010-2011

IMG_2686 p4_253 IMG_3081granota2

Cliqueu a sobre per veure les fotos de les diferents activitats

Ja sóm ESCOLA VERDA!!!

Després de 3 anys de desenvolupar una Projecte d'Innovacio Ambiental i de 2 cursos de formar-nos per ser escola verda, ja ho hem aconseguit. Gràcies a totes les accions que conjuntament (alumnes, mestres, pas , Comité mediambiental i pares) hem anat desenvolupant, el Departament d'Educació, ens ha atorgat el distintiu, que acredita, que l'escola treballa per un entorn més sostenible. El Pla d'actuació d'aquest projecte, és a desenvolupar en els propers 3 cursos escolars. Ben aviat rebrem la placa que així ens acredita i la penjarem a l'entrada de l'escola perquè tothom la pugui veure!. Aquest és un èxit conjunt, FELICITATS!!!

trobadaescolesverdes